مکمل تقویت قوای جنسی

مصرف بیش از اندازه مکمل های پروتین دار می تواند برای بدن مضر باشد!

مصرف بیش از اندازه مکمل های پروتین دار می تواند برای بدن مضر باشد!

با توجه به تمایل افراد به بدنسازی و عضله سازی، صنعت مکمل های پروتین دار در حال رشد است. شکلاتهای پروتین دار، انواع آمینو اسیدها (BCAAs)، انواع نوشیدنی ها و محصولات پروتین دار زیادی در بازار موجود هستند که به افراد کمک می کنند تا پروتین مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.

تحقیق جدیدی که در دانشگاه سیدنی بر روی موشها انجام شد نشان می دهد که مصرف بیش از اندازه پروتین برای بدن مضر است. محققان بدین نتیجه رسیده اند که اگرچه پروتین برای عضله سازی بسیار مفید است اما استفاده بیش از حد از مکمل های پروتین دار طول عمر راکاهش می دهد و اثرات بدی بر خلقیات فرد دارد و سبب اضافه وزن می شود.

اگرچه این تحقیق هنوز بر روی انسانها صورت نگرفته است اما افرادی که از مکمل های پروتین دار استفاده می کنند باید مطمن باشند که پروتین را به اندازه کافی (و نه بیش از حد مجاز) دریافت می کنند!

دکتر سامانتا سولون بیت، نویسنده ارشد این پژوهش، می گوید:« در حالیکه رژیم هایی با پروتین بالاو هیدروکربات پایین برای عضله سازی مفید هستند اما اثرات مضری بر روی بدن دارند. آن چیزی که در این تحقیق جدید است این است که میزان مصرف آمینو اسیدها باید متعادل باشد»

بی.سی.ای.ای ها چه هستند؟

بی.سی.ای.ای ها آمینو اسیدهای موجود در غذاهای پروتین دار مانند گوشت قرمز، لبنیات، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و آجیلها هستند. در حالیکه بسیاری از پودرهای پروتین دار مقدار زیادی بی.سی.ای.ای دارند، بسیاری از بدنسازان این مواد را نیز به طور جداگانه مصرف می کنند. برخلاف پودرهای پروتین دار، بی.سی.ای.ای ها هیچ چربی یا کربوهیدراتی ندارند و میزان کالری آنها بالاست.

این ایده در میان بدنسازان رایج است که مصرف مکمل های بی.سی.ای.ای ها در طول روز به رشد ماهیچه و افزایش عمکلرد ورزشکاران کمک می کند. این تحقیق نشان داد موشهایی که بیشترین میزان بی.سی.ای.ای ها را دریافت کرده بودند غذایشان زیاد شده بود، دچار چاقی مفرط شده بودند و طول زندگی شان کوتاهتر شده بود.

این ماده بروی مغزشان تاثیر گذاشته بود و تغییرات خلقی را به وجود آورده بود. در پایان این پژوهش به تمامی بدنسازان و ورزشکاران پیشنهاد می دهد پروتین را تنها به اندازه کافی دریافت کنند! استفاده بیش از اندازه پروتین سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

محصولات جنسی