مکمل تقویت قوای جنسی

چگونه چربی موی سر را کنترل کنیم؟

چگونه چربی موی سر را کنترل کنیم؟

چربی موی سر مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می آورد.موی چرب سبب خارش، شوره  و مشکلات زیاد دیگری می شود. علاوه بر این ممکن است پوست سر و موی شما در معرض عفونت قرار گیرد. با توجه به اینکه در تمام مدت زمستان مجبور هستید موی خود را بپوشانید، یافتن راه مناسب برای رفع چربی مو بسیار ضروری است. در ادامه به راهکارهایی می پردازیم که به شما کمک می کنند چربی موی سر خود را کاهش دهید.

برای کنترل چربی موی سر،مو های خود را هفته ای سه بار بشوید!

شستشوی مو ی سرمرحله ای کلیدی برای رهایی از چربی موی سر است. چربی از منافذ پوست سر ترشح می شود و مو را چرب می کند. شستشوی منظم موی سر به شما کمک می کند تا موهای سالمی داشته باشید .  مو های خود را 2 یا 3 بار در هفته آب کشی کنید. اگر زیاد کار می کنید یک روز در میان مو های سرتان را بشویید.اطمینان حاصل کنید که شامپو شما مواد شیمیایی ندارد.

به درستی شامپو بزنید!

نه تنها شستشوی مو سر کار بسیار مهمی است بلکه چگونگی شامپوی مو نقش مهمی را در رفع چربی موی سر مو بازی می کند. شامپو را با آب رقیق کنید، سپس روی پوست سر خود ماساژ دهید. به خوبی موی سر خود را آب کشی کنید تا هیچ کفی روی سر باقی نماند.برای شستشو از آب داغ استفاده نکنید.

برای کنترل چربی موی سر از نرم کننده استفاده نکنید!

برای کنترل چربی موی سر از نرم کننده استفاده نکنید!

مهم نیست که مو ی چرب دارید یا موی خشک، بلکه مسئله مهم این است که بدانید استفاده از نرم کننده کار درستی نیست. این کار سبب چربی موی سر می شود در نتیجه موی سر می ریزد. اما این امر بدین معنا نیست که شما ابدا نباید از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده را تنها به ساقه مو بزنید و هرگز اجازه ندهید با ریشه مو تماس پیدا کند .

مراقب غذای خود باشید!

رژیم غذایی شما در حفظ سلامتی پوست سر شما بسیار مهم است. اگر از چربی موی سر رنج می برد به هیچ عنوان غذاهای پرچرب نخورید. چربیهای سالم و کربوهیدرات را جایگزین چربیهای اشباع شده بکنید. رژیم غذایی شما باید حاوی امگا 3 باشد تا سلامتی پوست سر را تامین کند و چربی آن را کاهش دهد. استفاده از میوه، سبزیجات و مکملها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

برای کنترل چربی موی سر، موی خود را اتو نکشید!

می دانم که دوست دارید مو های صاف و یا فر داشته باشید اما اگر از این ابزار استفاده کنید مو ی شما آسیب زیادی می بیند. اگر موی شما چرب است این ابزار دشمن موی شما خواهند بود و سبب ضعیف شدن موی شما می شوند.

برای مراقبت از مو ی خود از سرکه سیب استفاده کنید !

چربی موی سر ممکن است سبب عفونت شود. وقتی عفونت از کنترل خارج شود سبب شوره و خارش می شود. بهترین روش برای مقابله با آن استفاده از سرکه سیب است. سرکه را رقیق کنید و مو ی خود را شستشو دهید با این کار PH مو ی سر تنظیم می شود.این کار را دست کم دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

برس سر را تمیز کنید!

به طور منظم برس سر خود را تمیز کنید. استفاده از برس در هنگام چربی موی سر سبب تجمع باکتری و کثیفی بر روی برس می شود. اگر آن را تمیز نکنید این باکتری ها رشد خواهند کرد. استفاده از برسهای چرب و کثیف چربی موی شما را بیشتر می کند. برس را هر پنج روز یکبار برس با شامپو ملایمی بشویید و هر دوماه یک بار آن را تعویض کنید.

برای کنترل چربی موی سر، از ماسک تخم مرغ استفاده کنید!

ماسک تخم مرغ با سولفور و پروتین بالا معجزه ای برای کنترل چربی موی سر است. علاوه بر این به تقویت مو ی سر کمک می کند. این ماسک PH مو را تنظیم می کند و چربی را کاهش می دهد.

ماسک تخم مرغ برای مو های چرب!

ماسک تخم مرغ به این صورت درست می شود: یک تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و چند قطره لیمو تازه مخلوط کنید. سپس به مدت 20 تا 25 دقیقه بر پوست سر خود بمالید.این کار را دست کم یک بار در هفته انجام دهید.

بنتونیت خاک رس و ذغال فعال برای کنترل چربی موی سر!

این مواد طبیعی پوست سر را تمیز می کنند و با از بین بردن چربی اضافه و مواد سمی، چربی پوست سر را متعادل می کنند. خاک رس سرشار از مواد مغذی و معدنی است و مواد سمی را از پوست سر دور می کند. همچنین سبوم سر را (سبوم چربی موجود در پوست سر است) جذب می کند. این ماده قارچ هایی را که سبب شوره سر می شوند، از بین می برد.

پودر ذغال فعال شده مانند خاک رس، پوست سر را سم زدایی می کند. همچنین به کنترل چربی موی سر کمک می کند! در واقع ذغال داری جذب الکتریکی است و مولکولها، یونها و اتم های پوست سر را از بین می برد.

سرکه سیب یکی از بهترین مواد طبیعی که شامل عناصر فعال، ویتامین، نمک های معدنی، آمینو اسید و مواد ضدباکتری و ضد تورم است، سرکه سیب است. همچنین این ماده دارای ویژگی های ضد قارچ است و به تعادل PH پوست سر کمک می کند

چگونه ماسک مو بسازیم؟

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری بنتونیت خاک رس
  • یک قاشق غذاخوری پودر ذغال فعال شده
  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

این مواد می توانند به عنوان ماسک پوست یا مو مورد استفاده قرار گیرند. اگر مو ی سر شما زیاد چرب نیست و تنها می خواهید سم زدایی کنید می توانید یک قاشق غذاخوری عسل به این ترکیب اضافه کنید.

مراحل ساخت ماسک برای کنترل چربی موی سر:

مرحله 1: خاک رس و ذغال فعال شده را با هم ترکیب کنید و به آرامی سرکه سیب را به آن اضافه کنید!برای مخلوط کردن از ظرف و قاشق چوبی و یا سرامیکی استفاده کنید!این ترکیب می جوشد و به صورت خمیر در می آید.

مرحله 2: از یک شانه متوسط استفاده کنید و مو ی سر را مانند هنگامی که می خواهید رنگ کنید، تقسیم بندی کنید. این ترکیب را به مو ی خشک بمالید. سپس روی موی خود را به مدت 20 تا 30 دقیقه بپوشانید.

مرحله 3: مو های خود را انقدر بشوید که دیگر آب تمیز از آن خارج شود. سپس مو ی خود را شامپو کنید. می توانید موی خود را دو بار شامپو کنید تا مطمن شوید چیزی در سر شما باقی نمانده است.

اگر نتیجه خوبی از این ماسک گرفتید ماهی یکبار از آن استفاده کنید!

برای تهیه محصولات آرایشی به کجا مراجعه کنیم؟

برای تهیه محصولات مراقبت از پوست و درمان پوست می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. همچنین، می توانید از مشاوره های رایگان این مرکز بهره مند شوید. 

محصولات جنسی
سرکار خانم دکتر سارا شوهانی دانش آموخته دکترای فیزیک هسته ای و به عنوان پژوهشگر و محقق سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه تشخیص و درمان سرطان و کاربرد پرتوها، دارای سابقه پژوهش طولانی دارویی و داروشناسی بوده و تحقیقات ایشان به صورت ملی و بین المللی به چاپ رسیده است. برای مطالعه مقالات خانم دکتر شوهانی می توانید به وبسایت مجله سلامت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.